رفتن به محتوای اصلی

فصلنامه‌ی مُروا شماره دوم، پاییز ۱۳۹۸ انتشار یافت

فصلنامه‌ی مُروا شماره دوم، پاییز ۱۳۹۸ انتشار یافت
برای اینکه شنیده شوید، باید با صدای بلند فریاد زد!

برای ورود به مطالب نشریه لطفا روی گزینه قرمز رنگ نام نشریه مُروا در زیر کلیک کنید 

مُروا - شماره 2 - پاییز- 1398

 

فصلنامه‌ی مُروا زیر نظر شورای سردبیران با مسئولیت دو سردبیر: مراد رضایی و علی صمد

همکاران این شماره: حسین غبرایی، پری عیسی زاده، آرش چاکری، مراد رضایی، بیژن میثمی، حسن نادری، فریبرز کرمی، ایدالی صمد، علی صمد و میلاد مجیدی.

فهرست مطالب:

یک - پیش درآمد: مقدمه ای کوتاه در رابطه با اعترضات اخیر در ایران

دو - سرمقاله: موسیقی زبان حسی اعتراض و امکان عبور از تبعیضات و مرزهای تصنعی

سه - چرا به موسیقی گوش می‌کنیم؟ عملکردهای روان شناختی گوش دادن به موسیقی: ترجمه: حسین غبرایی
https://bepish.org/node/2885

چهار - «زن بودن و خواننده بودن»؛ دو جرم مضاعف برای خوانندگان زن ایرانی: مصاحبه علی صمد با پری عیسی زاده خواننده، شاعر و ترانه سرای ایرانی ساکن سوئد
https://bepish.org/node/2928

پنج - نگاهی به نظرات آلن بدیو در مورد موسیقی- "اثر هنری، یا امکانِ ناممکن!": نوشته ولادیمیر سفلات – ترجمه از شورای دبیران فصلنامه‌ی مُروا
https://bepish.org/node/2886

شش- موسیقی خیابانی ایران در چهار میزان: نوشته مراد رضایی
https://bepish.org/node/2927

هفت - سایت‌های موسیقی، تاریک خانه‌ی اشباحی که تیشه به ریشه‌ی موسیقی زیرزمینی می‌زنند!: مصاحبه علی صمد و مراد رضایی با آرش چاکری نويسنده، شاعر، ترانه سرا و منتقد ادبی
https://bepish.org/node/2884

هشت - معرفی گروه موسیقی تلفیقی «هیم ملودی»: نوشته بیژن میثمی
https://bepish.org/node/2924

نه - موسیقی ایرانی و عرفان ایرانی؛ گذر از خفقان بسوی آزادی: نوشته بیژن میثمی
https://bepish.org/node/2883

ده - هوره؛ نوایی چند هزار ساله، از میان زاگرس: نوشته فريبرز كرمى
https://bepish.org/node/2925

یازده - ما بیشتر شبیه یک گروه دوستانی بودیم که موسیقی را دوست داشتند!: مصاحبه ای کوتاه با خواننده، ترانه سرا و بازیگر دو رگه بلژیکی- ایرانی ایدالی صمد
https://bepish.org/node/2926

دوازده - موسیقی زیرزمینی، سرمایه‌ای اجتماعی و فرهنگی در ایران!: نوشته علی صمد
https://bepish.org/node/2929

سیزده - برای اینکه شنیده شوید، باید با صدای بلند فریاد زد! "تاریخچه‌ای مختصر از نقش موسیقی در جنبش‌های اعتراضی" ، نوشته ایدالی صمد، م. م. و علی صمد- ترجمه از حسن نادری
https://bepish.org/node/2982

یک مصاحبه و یک مقاله اختصاصی بزبان فرانسوی برای نشریه مُروا:

چهارده - Il faudra crier très fort pour être entendu

Idalie Samad - M.M. et Ali Samad

Brève histoire de la musique protestataire


پانزده -On est très fier de notre premier single ‘Alpha Lupus’.

Entretien avec Idalie Samad

شانزده - نت موسیقی سرود انترناسیونال

فصلنامه‌ی مُروا نشریه جوانان هوادار حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

دیدگاه‌ها

بهبود

به نظرمن اگرازاکثرچپها راجع به جامعه سوسیالیستی بپرسیدیا شورا را پیش میکشندویا میگویندنمی دانیم آنموقع چه شکلی میشود.اگرتصویری ازچه میخواهیم واضح ترباشد امکان هرزبردن تلاشها نیز به صفرمیرسد.من امکان تشکیل یک حکومت فقط باشکل شورارا محال میدانم .مثلا همین ویروس کرونا باشورا حل نمیشودبلکه بایدضدویروس رادرست کردنه بامشورت .مثلا درشناخت جهان ویا هرمسئله علمی .پس شورادقیقا مقابل علم است همان موردی که کمونیست ها ادعا میکنند که اندیشه ماعلمی است .بیائید یک تصویرشفاف ازآینده بسازیم قدمهای بعدی راحت ترطی میشود.

د., 17.02.2020 - 11:13 پیوند ثابت
ناشناس

پیشنهادمیکنم مروایک نظرسنحی بدهدازچپها که کشورایده آل سوسیالیستی شما درآینده چگونه کشوری است .خیلی ازپارامترهای شناختی ودرک سوسیالیزم ازآن بیرون می آید یا حتی به شکل بازتردوست دارید چه کشوری ازلخاظ اقتصادی سیاسی واجتماعی داشته باشید چیزی دوروبرهمین سئوال .وحتی میتوان ازرهبران سیاسی احزاب وسازمانهای چپ نیزپرسیدکه البته گمان نکنم جواب دهند ولی خیلی ازحرفها درجواب دادن ها نهفته است

پ., 06.02.2020 - 18:33 پیوند ثابت
افروز

صفحه آرایی ومطالب بسیارزیبا وحرفه ای دستتان دردنکندشماره اول هم همین خصوصیات راداشت روح زمانه رادرک کرده اید وجای بسیارخوشوقتی است برقرارباشید

س., 17.12.2019 - 12:12 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • No HTML tags allowed.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید